center


Hajónapló
SzakcikkekPublicisztikákArchívum


A hajónaplóban az általunk fontosnak tartott cikkekből, elemzésekből válogatunk.

Márkaértékben a Microsoft az első
Figyelő 2006. április 19.

Idén már nem a Coca-Cola a legértékesebb márkanév – legalábbis a Millward Brown piackutató cég legfrissebb, április 3-án publikált márkarangsora szerint, amelyet globális felmérés alapján, 650 ezer fogyasztó megkérdezésével állítottak össze. A legendás üdítőital-márka – amely több éven keresztül őrizte listavezető pozícióját – most visszacsúszott a harmadik helyre, a lista élére pedig a Microsoft került, miután márkanevét több mint 20 milliárd dollárral többre taksálták, mint a 41 milliárdot érő Coca-Coláét. A képzeletbeli dobogó második fokán, a hajdani és a jelenlegi első helyezett között a GE foglal helyet, ennek 55,8 milliárdra becsülték márkaértékét.

A rangsor kuriózumának számít a China Mobile, amely tavaly még a kutatásban sem szerepelt, ma viszont – negyedik helyezettként – már olyan márkanevek előtt áll, mint a Google, az IBM vagy a Toyota. „A kínai márkák felemelkedése következtetni enged a kínai piac nagyságának és növekedésének mértékére, illetve arra, hogy ezek a cégek képesek bekerülni a nemzetközi vérkeringésbe” – olvasható a piackutató cég oldalán.

Európai márkák nem találhatóak az élbolyban, idén a Nokia is kiszorult az első tízből. Bár a Millward site-ján megállapítják, hogy luxusmárkák tekintetében az öreg kontinens vezet, valójában ezek a brandek sem foglalnak el különösebben előkelő helyet a rangsorolásban: a Louis Vuitton a 24., a Mercedes a 28., a Porsche a 44., a Chanel a 75., a Cartier pedig a 82. helyen található.

Top 10 márka (érték millió dollárban):
1. Microsoft – 62,039
2. GE – 55,834
3. Coca-Cola – 41,406
4. China Mobile – 39,168
5. Marlboro – 38,510
6. Wal-Mart – 37,567
7. Google – 37,445
8. IBM – 36,084
9. Citibank – 31,028
10. Toyota – 30,201

Márkaértékben a Microsoft az első. Figyelő 2006. április 19.